Maria José Ribeiro (UFMG, CWSP)
E-mail: mariajpsi@hotmail.com
Date Posted: March, 17th 2004
Abstract:
This text presents introductory contributions for a conversation
between the Theory of Emotional Matureness by D.W.Winnicott and
Psychology in the school. Bringing School Psychology near to the
psychoanalysis of Winnicott, this work approaches the Theory of
Emotional Matureness in the processes of teaching and learning from the
meaning of enviroment in human development.
Keys-words: Winnicott, Emotional matureness, Education, School Psychology, Learning
---
(in portuguese form)
Resumo:
Este texto apresenta contribuições introdutórias para uma interlocução
entre a teoria do amadurecimento emocional de D.W.Winnicott e a
psicologia na escola. Aproximando a psicologia escolar da psicanálise
winnicottiana, o trabalho aborda a teoria do amadurecimento emocional
nos processos de ensino e aprendizagem a partir do significado do
ambiente na formação humana.
Palavras-chave: Winnicott,Amadurecimento emocional, Educação, Psicologia escolar, Aprendizagem
http://www.centrowinnicott.com.br/winnicott_eprint/modules/news/article.php?storyid=8
Nenhum comentário:
Postar um comentário